Det fladdrar till i en tyllgardin

Oj oj oj det var inte igår. Sorgligt att alla inlägg ska börja så. Men det kanske får mig att verka ganska upptagen, även om det inte är riktigt sant. Jag har ju varit ledig ganska mycket i sommar. Och nu är jag i Kalmar och är ledig..och sjuk..igen. När jag var i Kalmar senast, för tre veckor sedan, var jag också sjuk, hade feber och ont i halsen och var förkyld. Men nu har det mesta gått över så idag blir det nog en sväng till stan.
Det är ju skönt att det bara är cirka 50 mil till Kalmar ändå. Det låter ju vääldigt mycket, men säg att vi bodde i New York, då pratar vi avstånd. (Det är inte så att jag hade haft något emot att bo i NY måste jag bara tillägga och hålla alla dörrar öppna).
Sommaren har varit fin, som somrar ska vara. Söder visade sig vara jättevackert och härligt om sommaren, men jag gillar det ju resten av året med. Grönt och lummigt, en massa alléer och parker och små caféer vid varje vägkorsning typ. Jag vet inte hur många gånger i sommar jag har sagt "Oj, det här känns verkligen utomlands". Storstad+sommar ger mig lite utomlandskänsla, eller mycket, varför vet jag inte.
Nu är det höst, väldigt fin höstdag i Kalmar idag. Känns mer som brittsommar.
Jag tänkte skriva lite CV när jag ändå är hemma och är ledig. Jag har för avsikt att söka en massa jobb, främst inom handel, typ butiksjobb för erfarenheten och för att jag älskar kläder och sådär, det kan ju vara alldeles alldeles urtråkigt, men då har jag i alla fall provat. Och som jag känner nu så blir jag väldigt arg på mig själv om jag inte gör det här. Berwald har ju stått kvar nere i döds-korsningen på Östermalm/Gärdet sen 70-talet så det lär nog inte flytta på sig, berwalddagar ska vi nog kunna klämma in även om man får napp något annanstans.
Det är verkligen en dödskorsning, den är sjukt farlig. Jag vet en som påstår att det var nära att han blev överkörd där, men han verkar vara lite utav en mytoman så det behöver inte vara sant. Sen vet jag också en som var lite bitter på den här killen en dag och sa "Det kanske hade varit bättre om han blev överkörd här utanför", och sen brast vi båda, samtidigt, ut i Håkan-sång, "Någon dag är jag din jakttrofé som du övergav, någon dag kanske jag kör över dig här utanför". Det är lite så det är på Berwald.
Men den där korsningen, den är så himla fin, lite magisk, förmodligen just för att den är så farlig. Jag försöker komma på en bra liknelse, men det är svårt.
Man kanske skulle ta kaffet och harper's bazaar och sätta sig i solen på altanen. Fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0