När jag kysser havet

Nu sitter jag och lyssnar på Ulf Lundell och längtar efter våren. Igår var jag ute och kom hem runt två, och sen vaknade jag av att det är så lyhört här ungefär kvart över åtta, känns ganska o-okej. Nu har jag snart varit en hel vecka i Kalmar, konstigt vad tiden går fort ändå, även om jag inte gör så mycket.
Det blir förmodligen på tisdag som jag åker tillbaka till Stockholm, så jag har några dagar på mig att fixa lite viktiga grejer jag har skjutit framför mig.

När jag är uppe måste jag sätta igång med matte c, vi får se hur det går. Den ekonomiska biten oroar mig lite men jag hoppas att kommer att fungera.

Nu längtar jag lite efter Stockholmspulsen, alla människor som trängs i stan, att gå ner i tunnelbanan och inte behöva vänta mer än en minut på tåget, att powerwalka förbi Blå Dörren och in mot Gamla Stan, att inte behöva gå mer än 500 meter för att hitta ett trevligt ställe att ta en drink på, att leta bland galgarna i stans second hand-affärer, att ta en runda på ica (det låter konstigt men jag gillar verkligen vårt ica och det är så trevligt att svänga förbi när man har jobbat och se om man är sugen på något), att spela oh la la och free falling (eller vilken påtänd låt vi kan tänkas gilla för tillfället) på högsta nivå och sjunga högt så att det ekar ut i trapphuset.


Kommentarer
Postat av: Elino

MEN JAG VILL INTE ATT NI SKA VARA DÄR, OKI?!!

2009-01-24 @ 12:21:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0